Typisk torsdag

Torsdag, dagen som trots att den är dan före dan, alltid bjuder på ett visst motstånd. Man kan liksom aldrig slappna av en torsdag. Speciellt när vi som E tidigare nämnde har fysikprov följande dag.

Den här torsdagen har det skolkats friskt, men inte den traditionellla "göra något kul"-skolken nej, idag har det skolkats för att plugga. Jag har alltså sprungit runt och gömt mig från min svensk- och engelsklärare för att jag pluggar ett annat ämne än hans eget. Kungsholmens gymnasium är en sjuk plats att spendera tre år på...

En liten anekdot som förbittrade denna regniga torsdag än lite mer var då pappan till barnen jag passar kom hem (barnvakt jag vet, försöker helhjärtat sätta mig in i rollen som en äkta kaffepappa). Hursomhelst, jag står i hallen redo att ta mina välförtjänta pengar och smita hem när ena barnet som just avslutat det han för 10 minuter sedan påbörjade på toaletten ropar: "Färdig, torka!" Jag ger pappa Curt en ursäktande "måste dra"-blick och sträcker mig mot dörrhandtaget varpå Curt frågar lille Carl om vem han vill ska komma upp. Gissa vem som blev den lyckliga? Hade det inte varit för att jag endast måste utstå sånt här en gång i veckan hade jag bett honom ta tag i skiten själv.

En låt som dock fått mig på bättre humör Four Tet – Angel Echoes

/Tom Von Bajskletare



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0